Linnéa

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Linnéa Vrede - 28 december 2010 14:59

Trodde aldrig nyårsmenyn skulle bli klar så här fort! Det är tur att vi är några som ska äta som kunde hjälpa till med "mattänket".


Förrätt:

Toast med majonäs, ägg, räkor, salladsblad och lite citron. Alltså, vanlig hederlig räkmacka i miniformat.


Varmrätt:

Rådjurssadel samt tjälaknul.

Har inte riktigt bestämt tillbehöret ännu men lutar åt hasselbackspotatis.

Och såsen är fortfarande ett mysterium. Kommer nog på något gott så småningom.


Efterrätt:

Mjölkchokladmousse med hallon.

Av Linnéa Vrede - 28 december 2010 14:14

Sitter här och ska njuta av en kopp kaffe medans lillgosen ligger brevid och myser (läs halvsover). Tror det var någon stygg människa som gjorde voodoo på honom förut för herregud vad han skrek, har aldrig någonsin hört han skrikit på det där viset. Var precis som att någon stack kniven i honom =( Var jätteläskigt. Tillslut fick jag honom att lugna ner sig i min famn och där somnade han också gofisen <3. Ibland önskar jag att dom små liven kunde berätta vad som är fel. 


Har försökt att städa undan lite här hemmma men det går riktigt segt. Är riktigt trött idag.


Igår köpte vi oss ett våffeljärn. Jag är ingen våffelfantast men försöker verkligen lära mig att äta våfflor, pannkaka och plättar (samma skrot och korn iofs). Ludde lär väl älskade det som de flesta barn så det är bara att fortsätta försöka ;) Haha!

Idag ska jag minsann inviga det då vi fick med våffelsmet också.

Av Linnéa Vrede - 28 december 2010 12:48

Letar recept till en förrätt. Går inte jättebra kan jag säga. Noll inpiration. Vill ändå att det ska vara hyffsat lätt att göra, vill ju inte stå framför spisen hela nyårsafton =). Har ni något på lur så säg gärna till! Och har ni många recept, ännu bättre! =)

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards